יום שני, 14 ביולי 2014

תאורת גינה

תאורת גינה

אין דבר נעים יותר מאשר לבלות בגינת הבית, בחברת משפחה או חברים, לסעוד, לפטפט או לשחק וליהנות ממזג אויר נעים ומאווירה נינוחה וטובה. אכן, האקלים הישראלי מספק לנו מזג אויר נח ברוב ימות השנה אשר מאפשר לנצל את הגינה במהלך שעות רבות מיד יום. אולם ללא ספק, השעות הנעימות ביותר לשהייה בגינת הבית הינן שעות הערב.

לכן, בבואנו לתכנן את עיצוב גינות הבית, חשוב להתייחס לא רק לגינון, להשקיה, לריהוט ולאלמנטים האדריכליים הנלווים, כגון שבילים, בריכות ומשטחים אלא גם לתאורה. תאורת גינה הינה האלמנט אשר בלעדיו תהיה הגינה כמעט חסרת תועלת בשעות החשיכה ואילו בנוכחותה תהפוך הגינה שלנו לאטרקציה המרכזית של המשפחה כמעט בכל ערב.

תאורת גינה הינה אלמנט שהוא פונקציונאלי ועיצובי בו זמנית ומאפשרת לנו הן לייפות את הגינה והן להופכה לשימושית בשעות הערב. תאורה חזקה וממוקדת תתאים לאזורים של שבילים, מדרגות, משטחים מרוצפים ואזורי אכילה – שם נדרשת הבחנה בפרטים, ואילו באזורים של מנוחה ו"זולה" תתאים תאורה רכה ומפוזרת יותר.

תאורה כזאת תתאים גם לצורך הדגשת אלמנטים אסטטיים בגינה כגון צמחייה, בריכת נוי או מזרקה. במקרים מסוימים ניתן להשתמש למטרה זאת בתאורה צבעונית אשר נותנת אפקט מעניין וייחודי.

אי לכך, בעת רכישת תאורת הגינה שלנו, עלינו לקחת בחשבון את גודל הגינה, סוגי האלמנטים המאפיינים אותה ומעל לכל – אופי השימוש בה: האם אנו חובבי מסיבות ריקודים, או שמא מארחים בעיקר לארוחות סביב השולחן, אולי אנו והאורחים שלנו מעדיפים לרבוץ בפינת ה"זולה" או להשתכשך בבריכה... בכל מקרה העקרונות המנחים בהתאמת תאורת גינה צריכים להיות בטיחות, נוחות, פונקציונאליות וכמובן אסטטיקה.

ראו עוד: עיצוב גינה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה